I don't dance, I move - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Veldhoen - WaarBenJij.nu I don't dance, I move - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Veldhoen - WaarBenJij.nu

I don't dance, I move

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Bonjourkes,

long time nog see. Kan wel zeggen dat ik het mega druk heb gehad maar dat gelooft geen mens. Dus bij deze kun je ervan uitgaan dat ik ook een aantal keer op de te chille bank naar Disney films heb gekeken ja. Maar goed tijd voor een nieuw verslagje. Het is hier winter aan het worden (nog wel steeds warmer dan in NL;)) maar jullie hoeven dus niet meer jaloers te zijn op het weer. Goed goed waar ga ik beginnen, de laatste keer dat ik weer een hoop geblaat hier had gepost kon ik me niet eens meer herinneren. En om heel eerlijk te zijn kan ik de volgorde van de dingen die ik heb gedaan me ook niet meer herinneren haha. Maar aangezien jullie vrijwel allemaal Facebook hebben zijn de meeste wel op de hoogte gebleven neem ik aan. Goed, bij het begin beginnen. In de goede oude tijd toen het hier nog subtropisch warm was en dat zelfs de olifanten hier omvielen van de hitte. Besloten wij dat we nog wel een keertje naar Kirstenbosch moesten. Nu was dat weekend (weekend ergens in begin April) het laatste zomerconcert van Jeremy Loops, een of andere hippie zanger hier in Zuid Afrika. Dus kleedjes neergelegd, sushi tevoorschijn gehaald en luister naar de klanken van meneertje Loops. Her en der nog wat geklaag over het feit dat je er niet mocht roken, "je bent toch buiten". Ja en in een natuurpark, wat dachten jullie zelf. Wel leuk om Kirstenbosch een keer gezien te hebben maar ik denk dat bijvoorbeeld opa en oma of andere planten liefhebbers het iets meer gewaardeerd hebben dan dat ik dat deed.
In de week erop zijn we naar een voetbalwedstrijd geweest, puur en alleen om de sfeer te proeven. Helaas was dit Ajax en de sfeer was mwa en vooral weinig volk. En laten we eerlijk wezen, de enige keer dat ik een stap in het voetbalstadion heb gezet in NL was tijdens een van de Guus Meeuwis concerten dus ik had ook niet echt vergelijkingsmateriaal. DUS gaan we volgende week ofzo naar een rugby wedstrijd, rugby is DE sport van Zuid Afrika dus ben zeeeer benieuwd, helaas zijn daar de Vuvuzelas niet toegestaan, in tegenstelling tot bij Ajax, ghehe. Ik denk dat de hoogtepunt de halve liters bier tegen een schraal prijsje waren die dag.
Helaas vliegt hier de tijd enorm en vonden we dat we onze andere dutchies niet zomaar konden laten gaan dus hadden we een afscheidsfeestje geplant voor Vera, Quira, Dennis en Inge. Ik kan hier verder geen uitspraken over doen maar het was voor de meeste een geslaagde avond hahaha.
Oh god god en die zondag had ik besloten dat ik iets ging doen wat ik eigenlijk nooit zo snel zou doen. Skydiven, ECHT!!! HOE GAAF WAS DAT!! We gingen met zijn vijven die kant in, je kunt je misschien wel een beetje voorstellen hoe de rit erheen was haha. Maar er passen dus maar 3 mensen in een vliegtuigje ofja 6 met de mede springers meegerekend dus we moesten in twee keer. Wel mooi want Saar en ik zagen dus de moeder van Carmen, Carmen en Luc uit het vliegtuig komen!! Drie keer raden wie er als laatst mocht springen, meine gute toen kreeg ik het wel even benauwd. Maar je hebt gelukkig maar weinig tijd om daar over na te denken want je bent zo het vliegtuig uit. Dus voor iedereen die twijfelt, echt once in a life time!!
Dat was genoeg spanning voor een dag dus op naar Monkey Town, zoals opa zou kunnen zeggen, de rest van mijn familie ook is opgezocht. Beetje dagje met aapjes gespeeld, en de aapjes met zichzelf (haha bah). Ja, da ging weer mooi.
Weer een week van moeten bijkomen op stage, die zoals gewoonlijk weer voorbij is gevolgen. Natuurlijk is hier koningsdag ook niet voorbij gegaan. Na flink wat discussies over hoe we het nou aan gingen pakken hebben we een geslaagde avond gehad. Eerst nog wat paniek, wat nou als er dadelijk ziek veel mensen komen. Gelukkig viel dat wel mee en was het gezellig druk. Pap en Sabine waren inmiddels trouwens ook aangekomen (sorry, was het niet vergeten ;)) dus die hebben ook deel uitgemaakt van dit feestje. Pap en Sabine zijn ongeveer twee weken gebleven en daarvan ben ik een week vrij geweest.
Denk dat ik het prima zou doen als een tourguide, al zeg ik het zelf. Super leuke week gehad met hun waarna ik me heb voorbereid op een festival die bij mij op het moment met stip op 1 staat, AfrikaBurn.
Ik kan helaas echt niet uitleggen wat het precies inhoud, en zoals de rest ook zegt, zoiets moet je zelf mee maken. Ik heb echt de raarste dingen gezien, wat op dat moment niet eens echt meer raar is. Dus mocht je een impressie willen, ik heb een filmpje op m'n Facebook gezet en daarnaast zijn ze er met 3 op reis ook ooit geweest, veel plezier! :)
Na al dit voelde ik me pak een beet een jaar of 83 en was ik wel toe aan een childag/week. Ben die maandag nog wat gaan eten met pap en Sabine en dinsdag alweer afscheid moeten nemen helaas, maaarrr helaas moet ik ook ooit weer een keer terug naar Nederland dus ik zie jullie over twee maandjes weer. Het leek Carmen, Kimberly en mij wel een goed idee om een keer is echt maximaal te chillen, in een SPA dus. Ik moet zeggen, dat is echt helemaal voor herhaling vatbaar, en ook niet eens zo duur hier.
Zondag kon ik EIN-DE-LIJK eens een keer naar Mzolis, wat een plek is dat. Beetje braaien, beetje drinken, beetje dansen. Helemaal prima! Ik heb jullie al een keer uitgelegd wat Mzolis is dus mocht je het niet meer weten wil ik jullie graag verwijzen naar m'n vorige verslag ;). Goed aan alles komt een eind, zo ook aan dit prachtige reisverslag. Oeh over 8 dagen komen Bryan en mam alweer!! Heb er zin in !!! Helaas betekend dat ook dat mijn Kaapstad avontuur ten einde loopt. Jakkes bah, oh bij deze mocht je veel geld hebben en reislustig zijn ik zoek nog vrijwilligers!

Adios amigos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Internship Cape Town

Op avontuur in Kaapstad!

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Everything comes to an end

15 Mei 2014

I don't dance, I move

27 Maart 2014

Exploring Africa

23 Februari 2014

Lovely Cape Town

05 Februari 2014

Wereldreis
Lisa

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 5474

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 21 Juli 2014

Internship Cape Town

Landen bezocht: