Lovely Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Veldhoen - WaarBenJij.nu Lovely Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Veldhoen - WaarBenJij.nu

Lovely Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Goeieeemiddag,

inmiddels alweer bijna 3 weken in Kaapstad, en het bevalt me verdomd prima. Ik ga proberen om de afgelopen 2 weken een beetje samen te vatten maar kwam er al achter dat mijn geheugen zoals gewoonlijk een groot zwart gat is. Dus. Goed ik schreef de vorige keer dat we de dag erna de stad zouden gaan verkennen. Een aantal van ons moesten ook nog wat dingen regelen in het centrum dus off we go, op naar Longstreet. We hadden besloten om een minibusje te bakken. Om je even een beeld te geven van een mini busje, die busjes zijn geloof ik normaal gesproken voor 10/15 man maar ze proppen er meer in haha. Voor 7 rand (ongeveer 0,50 cent ofzo) en heel wat zweet, waren we op Longstreet. Toen vond ik die busjes nog leuk. Toen ik daarna een auto ging huren en ik met die klote busjes op een weg moest rijden was dat gevoel long gone! Je moet je ook een beetje voorstellen dat er wel stoplichten (noemen ze hier robots ghehe) zijn maar die worden de helft van de tijd genegeert, net als de rest van de regels.
Ik was die dag wel even onder de indruk van de grote van de stad en vroeg me ook af hoe ik ingodsenaam hier de weg zou gaan vinden, lukt in Eindhoven, Maastricht en Son al bijna niet en daar kom ik toch verdomd vaak.
Goed, we hadden besloten om donderdag maar eens lekker maximaal te gaan chillen op het strand, clifton 4th. SUUUPER chill strand, niet zo druk, het was ook niet mega warm maar het water was wel echt freezing. 's Avonds besloten om maar eens uiteten te gaan voor de verandering, kost hier namelijk geen knaak, bij de Backyard. Ik heb nog nooit zo lekker gegeten denk ik. Je kunt bij het restaurant voor wennig, veul krijgen. Dus een braai platter besteld en lekker vlees naar binnen gepropt, jammie.
Die vrijdag moesten er best wel wat naar hun stage plek om alsvast kennis te maken enzo dus hadden Inge, Renske en ik een soort van roadtrip gehouden om Sietske op te halen(meisje uit Friesland die hier vrijwilligers werk doet, ze woont bij een gastgezin dus komt niet zo vaak in het "centrum" van Kaapstad. Dus waren wij zo vriendelijk om haar een weekendje hier te laten logeren enzooo). Dus op naar Grassy Park in de Bounce, we wilden via Muizenberg rijden zodat we daar nog even konden lunchen en rondkijken. Rit een kleeeein beetje onderschat dus ook een ietsiepietsie beetje verdwaald. Maar agh dan zien we alleen maar meer van Kaapstad. Het mooie was dat toen we verdwaald waren we in the middle of nowhere m'n stageplek tegen kwamen, echt een suuuper mooie plek. (foto's volgen nog!) Ik weet niet goed of het deze avond was, maar we hebben in ieder geval een avond op Signall Hill gepicknickt en de bedoeling was eigenlijk om dan ook de zonsondergang mee te pikken maar we waren zoals gewoonlijk weer eens laat, maaaarrr dat mocht de pret niet drukken.
Zaterdag wisten we in het begin niet zo goed wat we wilden gaan doen maar Charlotte (frans meisje, stagaire bij Magister ons stagebureau zeg maar, en ons buurmeisje) kwam ermee dat er een ruby toernooi was bij het stadion. Nou dat klonk opzich wel prima gezien rugby hier net zo populair is al voetbal in Nederland. Dus in de benen en op naar het stadion. Toen we daar aankwamen bleek het echt een uit de kluiten gewassen 6-6 toernooi te zijn met hele fijne muziek en hele fijne goedkope 0,5l biertjes. Ja ik was gelukkig op dat moment. Heel de middag prima gezeten daar.
Dus zondag besloten om naar Cape point/Kaap de goede hoop te rijden. Mijn eerste keer links rijden in een nogal krakkebak/koekblik (Ford Tracer uit het jaar 0 of ervoor). We gingen met 3 auto's die kant in, waarvan onze auto nog uit Sarah en Elly bestond, dikke prima was dat wel haha. Eerst langs bouldersbeach gereden, bij de pinguuuiinss. Dus komen we daar aan, ik blij dat ik even de auto uit kon. Wil ik de auto parkeren, werk die graftakken handrem niet, oftewel, Kaapstad bestaat uit nogal veel hellingen en bergen enzo dus je kunt je wel voorstellen hoe dat ging. Paniek, paniek. Nou goed dus opzoek naar een plat stuk of garage. Uiteindelijk bleek er bij de garage dus niks aan de hand te zijn ghehe.
Dus terug naar de pinguins, en 1000000 chinezen, echt die gasten zijn oooooveral. Vervolgens doorgereden naar de baboons en struisvogels (helaas geen schildpadden gezien) in Cape point. Moet eerlijk zeggen, leuk om er een keer geweest te zijn maar dat was het ook. Het grappig was ook het is 65km rijden, daar doe je dus ongeveer 1,5/2uur over door de bergen. Eindelijk thuis, iedereen kapot moe maaarrr we moesten en zouden wakker blijven tot middernacht want het was mijn verjaardag (jeeeeej). Super lief, want je moet je even voorstellen dat bijna iedereen begon met stage de dag erna en sommigen zelfs om 6:00 op moesten staan. Lieve kadootjes gehad en lekker gebraaid met de huizen (buren en wij). Leuke verjaardag gehad hiero! Maandag dus heel de dag niks gedaan, zoals het hoort op je verjaardag.
Woensdag had ik mijn eerste kennismaking/stagedag. Voor de verandering eerst even fout gereden en te laat aangekomen. Maargoed dat maakt hier vaak niet zoveel uit. Dus wij daar aangekomen, ik loop met Rick samen stage dus dat is wel chill, echt meeeega mooi! Mocht ook lekker mijn eerste stage dag beginnen met, jawel, wijn proeven. Het mooie was dat ik dacht, agh dat is alleen de eerste dag. Het maakt ze dus ook niet uit als je onder werk tijd wat wijn drinkt. Maar ik heb tot nu toe nog gereden en ze hebben hier een zero tollerantie dus kijk nog wel even uit. Ik denk dat de helft me niet gelooft maar toch is het zo!! Rick was dinsdag pas aangekomen dus die begon maandag pas. Dat betekende dat ik donderdag en vrijdag alleen stage heb gelopen daar. Het begon al gelijk goed met de terug weg donderdag. Ik wist eindelijk een keer hoe ik moest rijden en dat ik om moest rijden want de hele facking snelweg naar huis was afgezet vanwege het bezoek van Jacob Zuma (president voor de gene die het niet weten) ging het natuurlijk lekker mis. Ik zat op de goede weg, maar kon nergens Kaapstad in, ik moet wel zeggen dat ik ziek veel van Kaapstad heb gezien maar was daar op het moment niet zo blij mee. Het werd ook al donker en zat in Woodstock, wat ik niet zo'n chille wijk vind. Maargoed 2,5 uur later was ik thuis (snelweg was weer open hiep-hoi, teringlijers.) Leuk dus ik kom vrijdag op m'n stage, zelfde verhaal, meneertje Zuma moest ook weer weg natuurlijk. Was nu iets beter voorbereid dus ben maar goed omgereden haha.
Zaterdag was er een rose festival vanuit stage, dus of wij even konden helpen, in de zon, met 38 graden. Je kunt je misschien wel een beetje voorstellen hoe wij erbij stonden. Daarna snel snel naar huis en door naar een wel degelijk mooi fiske op de 11e verdieping van het Park Inn hotel, de rooftop party. Lekker muziek, deephouse, lekkere drankjes, lekkere.. Grapje. Zondag dus brakdag want de zon, warmte en drank ging niet helemaal goed bij iedereen. Het was nogal een zware dag.
Ik heb het deze week wat rustiger aangedaan omdat ik helemaal gesloopt ben/was dus niet echt veel spannende dingen meegemaakt. Hebben dinsdag met een grote groep op het strand gegeten en wat gedronken en vrijdag ben ik uiteten geweest met Elly, Sarah en Inge. OJAAA trouwens wij hebben met z'n 3en bij een restaurant gegeten waar je struisvogel, krokodil en springbok kon eten. Ik heb het alledrie geprobeerd en smaakt best prima, krokodil smaakt trouwens naar kleffe kip haha. Maarrrr nadat we uiteten waren geweest goed opstap geweest. Wilden eerst de rest zoeken, stonden we voor het café waar we entree moesten betalen. Inge verstond 200 rand dus wij maar omgedraaid, bleek het 20 rand te zijn, blondie. Goed was een super leuke avond. Wilde ik de volgende dag de foto's terug kijken. Camera weg, jo, chill. Ik hoop dat die vent/vrouw whatever blij is met mijn mooie roze camera en de foto's. Vandaag ben ik even bij Mzoli's geweest, het is een soort van restaurantje midden in een Township waar je eerst vlees moet bestellen van de braai en dan lekker drankjes drinken en genieten van je eten. En niet te vergeten de muziek.
Voel me helaas niet op en top vandaag dus ben omgedraaid, maar hoop echt dat we daar nog eens heen gaan.
Ik denk dat ik jullie zo wel een beetje bij heb gepraat. Lekker chaotisch geschreven alweer maar aaghhh. Ben waarschijnlijk ook de helft vergeten.
Voor de vragen of ik al bruin ben, ik doe hard m'n best. Maar het is me niet gegunt.
Houdoetjes,

  • 23 Februari 2014 - 17:37

    Marly:

    Goed om te lezen dat het verder wel allemaal goed gaat liess!! Jammer van je camera maar goed shit happens:(. Fijn dat je stage iig goed verloopt! En dat je al vele leuke dingen gedaan hebt en hebt gezien. Im sooo jealous! Geniet ervan enik zie je volgende verslag wel weer verschijnen xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Internship Cape Town

Op avontuur in Kaapstad!

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2014

Everything comes to an end

15 Mei 2014

I don't dance, I move

27 Maart 2014

Exploring Africa

23 Februari 2014

Lovely Cape Town

05 Februari 2014

Wereldreis
Lisa

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 5489

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 21 Juli 2014

Internship Cape Town

Landen bezocht: